Iedereen het eerste deel netjes afgewerkt? Gaan we naadloos door naar deel 2:

Dinsdag: Normaal tempo plusm. 1 uur

We vervolgen het programma met een loop op normaal tempo. Deze doen we overwegend in onze groene zone D2 waarbij we richting het einde best een beetje oranje mogen scoren. Tijdens het lopen van een normale loop, loop je voor je gevoel in je meest comfortabele tempo. Dit is ook vaak het tempo wat je begint te lopen als je van huis vertrekt en nog niet precies weet wat je vandaag gaat doen. Je hebt het gevoel dat je lekker bezig bent maar kunt dit tempo prima volhouden. Praten is wat moeilijker en gebeurt vaak in korte zinnen. Zware benen horen niet bij deze training. Ik heb mijn “poldervierkantje plusm. 11km” als trainingslocatie toegevoegd. Dit vierkantje vind ik lekker om te lopen omdat het recht toe recht aan is. Je hoeft dus (bijna) niet na te denken over de route en kunt je dus volledig op je tempo en hartslag focussen. Vanzelfsprekend is de route uit te bouwen, verkorten is wat lastiger.. Startpunt is Boxemtunnel , Mastenbroek rechtsaf, bij de T splitsing weer rechts en 100 meter voor het viaduct weer rechts tot dat je weer bij de Boxemtunnel bent.

Doel: Leren vasthouden van het ideale tempo, uithoudingsvermogen en duurtempo verbeteren.

Tip: Houd je tempo zo lang mogelijk hoog binnen de groene zone, hoe langer je oranje loopt hoe minder effect het heeft op je uithoudingsvermogen.

Zonder klokje / hartslagmeter: Luister naar je ademhaling, adem je regelmatig? Lukt het je tempo te houden maar wel in te ademen door je neus? Pak je 5 of 10km tijd en tel hier globaal 1 minuut per kilometer bij op.

De volgende training is voor aankomende zaterdag en staat op vrijdag 22 mei op de site!

Komende wedstrijden

Geen activiteiten gevonden
Copyright © 2020 Loopsport Zwolle. Alle rechten voorbehouden.
Joomla! is vrije software uitgegeven onder de GNU/GPL Licentie.