De donkere dagen van december zijn alweer aangebroken, tijd voor het jaarlijkse verslag van de KC! Allereerst willen we terugkomen op de eerste klacht van afgelopen jaar, en wel dat ons verslag veeeeeeel te lang was. Dat komt natuurlijk door de vele klachten die er behandeld zijn, maar we nemen ook deze klacht serieus en zullen er dit jaar wat sneller doorheen lopen/rennen. Dus mocht uw klacht niet genoemd worden in dit jaarverslag dan is de oorzaak bekend.

Wat teleurstellend was dat echt aan het eind van het jaar tijdens een geweldig georganiseerde Winternightrun veel  klachten zijn gekomen over de kerstverlichting en de mijnwerkerslampen tijdens deze run. Er werden koplampen gebruikt welke de opbrengst in lumen een veelvoud van 5000 is. Dit kan ook echt niet.
Voorlopig zal dit het laatste jaarverslag worden welke wij publiceren. Het is zo dat vanaf 2012 de klachtencommissie deze belangrijke taken heeft uitgevoerd in opdracht van het bestuur. We vinden dat het bestuur nu maar eens aan het werk moet. Ze zijn nu gesetteld, meesten in het buitengebied, dus tijd over om de klachten weg te werken.

Raadsel
Dit jaar is door de KC een prijsvraag bedacht waaraan een mooie prijs is verbonden. Zie onder aan het verslag en stuur de oplossing in van dit raadsel!

KC internationaal

Dit jaar is er door de KC een bezoek gebracht aan de organisatie van de French Riviera Marathon in Nice. Het parcours was wederom door de bestuursleden G&A al fietsend afgelegd (zoals ook gedaan in Porto en Florence), dus over het wegdek en de staat van onderhoud/landschap was deze groep goed geïnformeerd. Tot onze verbazing was hier geen klachtencommissie aanwezig. Blijkbaar was de organisatie zodanig dat er geen klachten ingediend werden. We moesten na afloop van de marathon inderdaad bekennen dat bijna alles perfect in orde was (weer, temperatuur, glad asfalt, mooie uitzichten, geweldige medaille) maar er stond geen bier klaar bij de finish dit is een puntje. Helemaal na het ontmoeten van de organisatie in het plaatselijke café waar we toch nog wat tips hebben kunnen achterlaten. Een bestuurder van SLZ heeft een aantal voordelen verteld van het hebben van een zo succesvolle KC. Deze tips hebben geleid tot een uitnodiging voor de gehele KC deze zomer in Nice zodat een en ander geïmplementeerd gaat worden naar Zwols voorbeeld. De KC wordt internationaal zeer gewaardeerd.

Meteen maar door naar de top 3 van binnengekomen klachten:

Op 3: Trainers die qua tijd en/of qua programma afwijken van de planning, het valt op dat dit altijd dezelfde personen betreft (de trainers dan, niet de personen die klagen).
Op 2: (Weer) Te weinig feestjes dit jaar en ex aequo geen ijsje bij training boven 30 graden.
En met stip op 1: Geen geasfalteerde paden op de zaterdagtrainingen in het bos. We kunnen zien dat er op sommige plaatsen wel vooruitgang is geboekt, echter het gaat lang niet snel genoeg.

Wie doet er wat aan?

De kwaliteit van de bospaden zijn al jaren achter elkaar het belangrijkste probleem voor onze lopers. Zie top 3 met stip op 1. Hier komt bij dat verschillende trainers hieraan geen enkele boodschap hebben. Wij denken zelfs dat ze het leuk vinden! Hier komt ook bij het probleem van de ATB fietstochten op de Veluwe. Juist op de paden en dagen waarop wij trainen. Dit moet toch afgestemd worden?
Dan hebben we hierbij te maken met het weer. Niemand doet er wat aan. Vaak zijn de paden te droog of anderszins te nat. Hierbij is het lopen in de modder en plassen een gevaar voor eigen leven. Verschillende chauffeurs hebben schoonmaaksets moeten aanschaffen anders kunnen/mogen de mede passagiers niet mee terug rijden (suggestie met 20 jarig bestaan cadeautje?)!

Vraag: krijgen jullie wel klachten?

Er wordt, vooral door nieuwe leden, nogal eens gevraagd of we wel echt klachten krijgen. Je verwacht het niet maar we hebben extra ruimte in onze mailbox aangevraagd. Naast opmerkingen, zie de top 3, zijn er nog legio andere items. Doordat de KC zeker niet alle klachten honoreert en sceptisch is geworden door jarenlange ervaring, noemen we ze niet meer. Maar niet alleen leden klagen, vanuit de trainers komen regelmatig meldingen dat de Iphone X niet beschikbaar komt en dat er nog geen auto beschikbaar wordt gesteld. Hoe vind je ‘n em? Wij begrijpen het niet meer.

Slotwoord

We hopen dat jullie, ondanks de vele klachten, toch genoten hebben van alweer een jaar hardlopen met SLZ. Wij kijken alweer met spanning uit naar alle nieuwe klachten, en zullen ze eerlijk en integer be(af)handelen. Dank aan het bestuur van SLZ voor hun inzet en het mogelijk maken voor de KC om hun werk naar behoren te doen (helaas ook zonder Iphone X en calamiteitenbusje)…..
Na deze hoopvolle woorden wenst de klachtencommissie iedereen een gezond en sportief 2019 toe en belooft zij zich met hart en ziel in te blijven zetten voor alle loopsporters.
Klachtencommissie Loopsport Zwolle
Rudy Vermeulen
Jolanda Bonthuis

Vraag: Wat wordt er bedoeld met een Arjootje doen? Oplossingen kunnen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. gestuurd worden. Uiterste inzenddatum 31 Januari 2019.
Noot van de redactie: de klachtencommissie maakt zoveel gebruik van de aan haar toegewezen mailbox, dat ze haar eigen emailadres niet meer kent. Wat zegt dat over het daadwerkelijk aantal ontvangen klachten? ;-)

Het juiste mailadres is: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Veel succes met de prijsvraag!)

Komende wedstrijden

24 feb
Trailrun Dalfsen-Zwolle
24 februari 2019
9 mrt
Salland Trail
9 maart 2019
30 mrt
Cauberg Trail, Limburg
30 maart 2019
7 apr
PEC Ekiden
7 april 2019
13 apr
10 Mijl Zwolle Zuid
13 april 2019
Copyright © 2019 Loopsport Zwolle. Alle rechten voorbehouden.
Joomla! is vrije software uitgegeven onder de GNU/GPL Licentie.